چگونه به کامپیوتر وای فای اضافه کنیم
وبلاگی برای تمام نیاز هایت
این وبلاگ جهت نیاز های مختلف شما به وجود امده است.
جمعه 29 بهمن 1395برچسب:, :: 11:9 بعد از ظهر ::  نويسنده : محمد شاه محمدی

  چگونه به کامپیوتر وای فای اضافه کنیم

اکثر افراد از پورت شبکه برای اتصال کامپیوتر به مودم و اینترنت استفاده می‌کنند، اما ممکن است گاها نیاز به اتصال از طریق وای فای (Wi-Fi) نیز باشد. کامپیوترهای رومیزی (Desktop PC) معمولا دارای وای فای داخلی نیستند، به ویژه در مدل‌های قدیمی. بنابراین اگر نیاز به اتصال وایرلس روی کامپیوتر خود دارید، چند گزینه برای شما وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را استفاده کنید. دانگل وای فای USB، کارت شبکه وایرلس PCI-E و مادربورد جدید با Wi-Fi داخلی. استفاده از هر کدام از این موارد بسته به نیاز شما دارد.

 

وای فای کامپیوتر

 

کارت شبکه وای فای USB؛ راحت‌ترین روش

 

کارت شبکه وای فای USB

شما می‌دانید که چگونه فلش مموری به پورت USB کامپیوتر وصل شده و کار می‌کند؟ کارت شبکه وایرلس USB هم دقیقا به همین شکل کار می‌کند. به همین دلیل این گزینه راحت‌ترین روش برای اضافه کردن وای فای به کامپیوتر محسوب می‌شود. برای اولین بار، باید درایور مربوط به دانگل وای فای USB نصب شود، اما پس از آن فقط کافیست دانگل را متصل کرده و استفاده کنید (plug-and-play)

 

مزایا

 

راحتی استفاده در این روش (plug-and-play) به این معنی است که می‌توان دانگل وای فای را در صورت عدم نیاز برداشت و روی کامپیوتر دیگری استفاده کرد.

 

به دلیل استفاده دانگل از USB، فقط محدود به پشت کامپیوتر نبوده و می‌توان از آن به وسیله‌ی هاب USB نیز استفاده کرد. با توجه به اینکه هاب USB را می‌توان بسیار دورتر از کامپیوتر قرار داد، بنابراین برد بیشتری را می‌توان برای دانگل وای فای USB مهیا کرد.

 

معایب

 

اکثر دانگل‌های وای فای USB برای استفاده خانگی مناسب هستند، اما کارت شبکه وایرلس PCI عملکرد بهتری را به شما ارائه می‌دهند. البته به این صورت نیست که کارت شبکه وای فای PCI می‌تواند تا جایی برود که دانگل وای فای USB نمی‌تواند. کارت وای فای PCI معمولا در نرخ انتقال دارای عملکرد بهتری است، به شرط اینکه دارای چند آنتن با MIMO spatial multiplexing باشد.

 

کارت شبکه وایرلس PCI؛ بهترین اتصال

 

کارت شبکه وای فای PCI

تبدیل وای فای USB عموما همان نوع اتصالی که در مادربوردهای دارای Wi-Fi داخلی وجود دارد را ارائه می‌دهد، مگر اینکه با استفاده از ترفندی که در بالا گفته شد، از هاب USB برای افزایش برد آن استفاده کنید. برای اتصال پایدارتر شبکه در فاصله‌های بیشتر و توان بهتر، کارت شبکه وایرلس PCI بر اساس تجربه دارای عملکرد بهتری است. البته، این راه حلی برای همه نیست.

 

مزایا

 

بزرگترین مزیت کارت وای فای PCI این است که می‌توان spatial multiplexing روی MIMO دریافت کرد، البته اگر توسط روتر و کارت وایرلس کاربر پشتیبانی شود. به عبارت ساده‌تر، اگر کارت وای فای دارای دو آنتن یا بیشتر بوده و روتر (مودم) هم دارای همان تعداد آنتن باشد، می‌توان اتصال بهتری دریافت کرد، چون که هر یک از آنتن‌ها در دو طرف با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

 

اگر سیستم دارای محدودیت پورت USB است، کارت وای فای PCI می‌تواند کمک کند، چون به هر حال و احتمالا کاربران از تمام اسلات‌های PCI مادربورد خود استفاده نمی‌کنند.

 

معایب

 

حتی مقایسه راحتی استفاده از دانگل وای فای USB با کارت شبکه وایرلس PCI مسخره به نظر می‌رسد. کارت وای فای PCI در صورتی که می‌خواهید آن را روی یک کامپیوتر استفاده کرده و هرگز آن را تغییر نخواهید داد، مناسب است. برای هر مدل دیگری، دانگل وایرلس USB بهتر است.

 

تعداد زیادی کارت شبکه وای فای PCI 802.11ac در بازار وجود ندارد و قیمت آن‌ها نیز نسبت به دانگل وای فای USB 802.11ac بیشتر است.

 

مادربورد دارای وای فای Wi-Fi داخلی

 

مادربورد دارای وای فای Wi-Fi

اگر به دنبال ارتقا سیستم کامپیوتر خود در آینده نزدیک هستید و مادربورد مد نظرتان دارای وای فای داخلی است، بهتر است به جای خرید یک دانگل وای فای یا کارت شبکه وایرلس PCI، تا ارتقا سیستم خود صبر کنید. در صورتی که مادربورد دارای کارت شبکه وایرلس داخلی باشد، دیگر نیازی به اشغال پورت USB یا اسلات PCI برای اضافه کردن وای فای نیست.

 

در برخی موارد آپگرید شاید بهترین تصمیم و معامله باشد. شاید ارتقای مادربورد یک کامپیوتر قدیمی که ممکن است نیاز به تعویض و آپگرید قطعات سخت افزاری دیگر نیز داشته باشد، بهترین تصمیم باشد. با آپگرید مادربورد می‌توان تقریبا روی عملکرد خوب سیستم تا 4 الی 5 سال آینده حساب کرد. اما این قضیه بیشتر به نیاز کاربر بستگی دارد، در صورتی که سیستم کامپیوتر شما نیازتان را برآورده کرده و دارای عملکرد نسبتا مناسبی است می‌توان با صرف هزینه‌ی اندکی یک کارت وای فای برای آن تهیه کرد که نسبتا به هزینه آپگرید بسیار کمتر است.

 

دیگر نکات مورد توجه

 

با توجه به اطلاعات فوق، قادر به درک بهترین چیزی که مورد نیازتان است، برای خرید خواهید بود. اما در زمان خرید بهتر است به عوامل مهم دیگر نیز توجه داشته باشید. از عملکرد و کارایی چیزی که می‌خرید مطمئن شوید و تبدیلی را خریداری کنید که دارای سرعت مناسب برای شبکه شما باشد (به عنوان مثال، یک مبدل با وایرلس N به جای وایرلس سری G). هم‌چنین اگر روتر (مودم) شما از وایرلس 802.11ac پشتیبانی می‌کند یا در آینده نزدیک می‌خواهید یکی از این نوع را خریداری کنید، بهتر است یک مبدل وای فای با سرعت بالای 802.11ac تهیه کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

با سلام این وبلاگ جهت تمام نیاز ها طراحی شده است
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همه چیز و آدرس www.cactusdownload.lxb.irلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 85
بازدید کل : 12265
تعداد مطالب : 31
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->